Tu jest przyszłość: Polska turystyka zagraniczna

Hotelarstwo w Polsce ma przed sobą dobre perspektywy. Sprzedajemy 66 mln noclegów we wszystkich obiektach noclegowych. Do 2020 r. osiągnięcie ok. 90-95 mln jest w zasięgu ręki. Jest jednak branża której perspektywy są znacznie bardziej optymistyczne. Jest nią turystyka zagraniczna. Patrząc na statystyki to ona dopiero raczkuje. Zajmujemy dopiero 31 miejsce pod względem wydatków na  turystykę zagraniczną. Tuż przed nami z wydatkami na poziomie 10,131 mld dolarów, znajduje mała sześciomilionowa Dania. Potencjał do co najmniej podwojenia sumy wydatków w ciągu najbliższych kilku lat są oczywiste. Wydajemy na turystykę zagraniczną ponad 10 – krotnie mniej niż Niemcy. Skazana na umocnienie w perspektywie kilku lat złotówka w tym pomoże.

Światowa turystyka generalnie nieustannie rośnie, ale to za sprawą Chin, Brazylii, Rosji. Kraje Europejskie takie jak Polska, Niemcy, a przede wszystkim Wlk Brytania dotkliwie odczuły kryzys po 2008 r. Tej ostatniej daleko do wyników z 2008 r. Polska osiągnie ten poziom zapewne w tym roku. Rosjanie ze względu na dewaluację waluty zapewne będą wydawać na turystykę znacznie mniej, niż dotychczas. Zaraz za Rosją z 53 mld wydatków są Francuzi, kolejna Kanada wydaje po dużych spadkach ledwie 35,1 mld dolarów, a kochająca podróże Australia 34,99 mld.

Poland - International tourism expenditures

 Poniżej 5 największych rynków turystyki zagranicznej na świecie wg. wydatków.

China - Key Tourism Indicators - International tourism, expenditures current US$    United States of America - Key Tourism Indicators - International tourism, expenditures current US$

 

Germany - Key Tourism Indicators - International tourism, expenditures current US$

 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland - Key Tourism Indicators - International tourism, expenditures current US$

Russian Federation - Key Tourism Indicators - International tourism, expenditures current US$

Komentarze